Snabb leverans / Säkra betalningar / Enkla returer

Köpvillkor

- Allmänt
- Beställning
- Leverans
- Betalning
Ångerrätt  
- Reklamation
- Force Majeure
- Integritetspolicy

Allmänt

Dessa villkor gäller när du gör en beställning via vår webbplats. Avtal ingås mellan dig och Syknappen.se som är en del av Jonic Textil AB org. nr. 559470-3190.

Samtliga priser anges i svenska kronor (SEK). Du väljer själv om du vill visa priser inklusive eller exklusive moms, på dator finns knappen uppe i vänster hörna och på mindre enheter finns den i högra menyn.  

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, produktförändringar, prisjusteringar och färgavvikelser samt eventuell slutförsäljning. Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella felaktiga priser före och efter att beställningen är behandlad. Vi arbetar för att våra bilder skall vara så representativa som möjligt, men kan tyvärr inte garantera att alla bilder exakt återger produkterna i verkligheten. På grund av svårigheter att återge exakt färg kan färgavvikelser därmed förekomma. 

Alla försök till bedrägerier polisanmäls och Syknappen en del av Jonic Textil AB förbehåller sig rätten att häva köpet om bedrägeri befaras. Alla varor förblir vår egendom intill dess att full betalning har kommit oss tillhanda.

Vi förbehåller oss rätten att göra ändringar i villkoren när som helst i tiden. Alla ändringar av villkoren kommer att publiceras på webbplatsen och gäller från det att du har accepterat villkoren. Vi rekommenderar dock att du håller dig uppdaterad regelbundet för att bli varse om eventuella ändringar av villkoren.

Beställning

För att få handla i vår internetbutik krävs att du har ett företag. När du bekräftat köpet genom att sända iväg din beställning förbinder du dig att betala för din order och du har även godkänt våra köpvillkor.

När vi mottagit din order skickas en automatisk orderbekräftelse ut till dig. Får du ingen orderbekräftelse strax efter att du skickat din order är det möjligt att du skrivit något fel i din e-postadress, hör då av dig till oss med den rätta e-postadressen. Det är viktigt att det blir rätt då det är på din e-postadress vi kontaktar dig vid eventuella meddelanden eller frågor om din order.

Ibland kan det tyvärr hända att en vara tagit slut, skulle det hända kontaktar vi dig via mail så fort vi upptäcker detta. Du får då möjligheten att göra en ändring på din order, invänta en ny leverans av varan och har även rätten att häva ditt köp om du skulle vilja det. 


Leverans

Lagervaror skickas från oss inom 1-3 arbetsdagar.

Om du lagt beställningsvaror på din order, skickas hela ordern när den är komplett.

Vi använder oss av Postnord AB och DHL som samarbetspartner i Sverige. 

När din order skickas från oss får du ett mail från oss där du själv kan hålla dig uppdaterad om vart din order befinner sig.


Fraktkostnad

De lättaste produkterna kan skickas som brev från 35 kr, sedan ökar fraktkostnaden med orderns vikt.

Postnord brev/varubrev 

Ordern skickas till brevlådan med eller utan spårning beroende på vikt och storlek.


DHL Servicepoint

Ordern kommer till din närmaste Servicepoint och du får då en sms- eller mailavisering om att den finns att hämta ut. Paketet ligger kvar på ditt utlämningsställe under 7 dagar. Får du ingen avisering kan du själv söka ditt paket och hämta ut det med sändningsnummer och legitimation. Paketet ligger kvar på utlämningsstället i 7 dagar.

Klicka här för att hitta din närmsta servicepoint. Det är viktigt att du anger både gatuadress, husnummer och postnummer för att sökningen ska bli korrekt. Ange i meddelanderutan i kassan om du vill byta servicepoint.

DHL Paket - DHL Paket avisering

Skickas ordern med DHL  Paket levereras den direkt till den angivna adressen och du väljer själv  i kassan om du vill ha avisering eller inte innan paketet levereras.  Skulle du vilja ha en avisering kontaktar DHL dig och ni kommer överens  om en dag som är lämplig för leverans av paketet. Paketet levereras under dagtid och det förutsätter att någon finns på  plats för att ta emot paketet. Om DHL kört ut till adressen utan att  någon varit på plats anses deras uppdrag fullgjort och du får antingen  hämta paketet på deras terminal eller betala extra för en utkörning  till. Uppbärning i till exempel trappor kan inte garanteras.


Ändring av transportuppdrag

Om du av misstag angett fel namn, adress eller postnummer och ordern är skickad behöver vi ändra transportuppdraget. Denna ändring kostar 235 kr exklusive moms, vilket är speditörens kostnad utan något tillägg från vår sida. Speditören har minst 24 timmars handläggningstid för en sådan ändring.


Ej uthämtat paket

För de paket som inte hämtats ut eller tagits emot tar Jonic Textil ut en avgift på 200 kr exklusive moms, detta motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt för att ta det i retur. Vet du med dig att du inte vill behålla ordern när den kommer till ditt utlämningsställe eller din dörr, blir det därmed billigare för dig om du tar emot paketet och sedan själv returnerar det till oss. 


Betalning

Swish
Betala direkt med mobilen - enkelt, snabbt och säkert. Krävs att du har Swishapp.

Förskottsbetalning
Förskottsbetalning till bankgiro eller plusgiro

Paypal
Betalning via Paypal med Visa-kort, Mastcard, Paypal-saldo.

Ångerrätt

Hos oss har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du tagit emot varorna. Du står då själv för returfrakten och ansvarar för att varorna kommer fram till oss. 

Vid retur får artiklarna inte vara tillklippta eller sydda i, sybehör ska vara oanvända och ligga i sina originalförpackningar. Returneras en använd vara har den en värdeminsking på 100 %, då vi inte kan sälja den igen.

Du får tillbaka dina pengar senast 14 dagar efter att vi mottagit och kontrollerat den returnerade varan. Varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav löser vi inte ut. 

Returadress:
JONIC TEXTIL AB
Mastvägen 26
296 37  ÅHUS


Reklamation

Är något felaktigt ska detta reklameras inom 14 dagar efter att varan mottagits. 

Tyger ska kontrolleras INNAN du klipper och påbörjar din sömnad, tyger som är tillklippta tar vi inte i retur. 

Vi tar inte emot några reklamationsreturer utan att du först varit i kontakt med oss via mail. Skicka oss ett mail på [email protected] där du uppger ordernummer, beskriver felet och bifogar bildunderlag för att vi ska få en uppfattning om vad felet gäller.

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Force Majeure

Vi ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som vi inte kunnat råda över som exempelvis arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständighet som här angivits. Dessa omständigheter skall utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder. Om någon sådan situation skulle uppstå informerar Jonic Textil dig dels i början och dels i slutet av tiden för den aktuella situationen. Har omständigheten varat längre än två månader har både du och vi rätt att häva köpet med omedelbar verkan.

Integritetspolicy

Integritetspolicyn förklarar hur vi samlar in och använder din personliga information, den beskriver även dina rättigheter och hur du kan göra dem gällande.
Du kan ta del av Jonic Textil integritetspolicy här.